Premiär turen

Idag har jag haft lite lektion i dressyr för Lovisa. Hon var jätte duktig. Niels är ju ingen lätt häst då han e lite av en smygare som gärna slipper göra något som är tråkigt men han gick jätte fint idag. Lovisa följde med upp till Frasse en sväng och vi blev lite sugna på att sitta upp. Jag hostar å snorar hela tiden så jag fråga om Lovisa våga sitta upp och det var inget problem alls. Hon satt upp och jag hade honom i grimskaft ifall han busa så kunde jag hålla kvar honom lite ifall Lovisa hade behövt hoppa av i fart. Sånt har hänt innan att folk säger att de är väl ridna och när man väl sitter där drar de i 180...
Men döm av vår förvåning när vi kom ut på banvallen och börja traska mot Gällared, hästen gick på tygel, gick undan skänkel och sen trava vi lite. Jag sprang vid sidan om en bit men vi båda insåg att hästen var ruskigt väl riden. Så jag släppte Lovisa och hon trava iväg bortåt och vände efter en bit. Det gick kanoners så nu ska bara hovslagaren hit så han blir fin om fötterna. Han är riktigt lång i tån så han är lite snubblig, jag bör nog inte rida så mycket mer innan hovis varit på besök men nu vet jag att han är helt ok att sitta upp på och dra en repa i skogen ;)


Lovisa och First Kloster (Frasse)


Kommentarer
Postat av: rebeckafalk

hej ! jag som rede in firre, tama in han som föl. Blev enormt chockad över att han inte var där i helgen .. skulle köpa han i sommras men så ja .. Så han är väldigt dukigt kan galoppskänkeln och löshoppad :) men kan inte gå i volter för mycket p.g.a vänster fram ben :D Maila gärna och berätta lite hru de går med han skulle varit väldigt kul:)

2010-04-19 @ 19:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0