Sicken dag

Ja mina dagar börjar 06.15 har Alma bestämt, min dag enligt mig själv börjar 07.00 så jag går upp å öppnar för hunden å går å lägger mig igen. Sådant kallas kompromiss.. Men det var ett tag sen jag gjorde allt på en gård själv å min rygg behöver muskler. Jag e riktigt gott trött på kvällen å det e så gott men snart e det slappt igen å Hillevi gör det tunga jobbet igen. Jag älskar att greja men det märks att man inte har så god kondis längre fast jag gör det i min egen takt så blir det gjort under dagen i alla fall.

Jag har även varit ute på vift idag, pappa ska ju få min gamla mobil så vi va på 3 å låste upp den. Det tar några dagar innan den blir upplåst för man skulle få nån kod så man kunde öppna den. Så då e det väl bara å vänta å hoppas att den kommer. Vi var även på Rusta för jag behövde hundpåsar. Min hund bor ju hos mor å far tills imorgon å då ska hon hem igen. Det var den lättaste lösningen då jag passa gården å jobba hela helgen. Har varit på ge-kås å fixat nya stakar å stjärnor, behövde fler av varje nu när jag fått ryck å sätta upp gardiner där jag först inte skulle ha några juliga. Ska även sätta en slinga i en buske imorgon då det e lite mörkt på baksidan av min trädgård. Vet inte riktigt vad som flugit i mig men det e roligt å fixa hemma plötsligt, undra om man äntligen börjar bli vuxen..??? Näää så lätt kan det inte va..;)


Kommentarer
Postat av: Frida Johansson

Haha så e det säkert Malin! =)

2009-12-01 @ 09:29:26
URL: http://hennesvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0