Trött

Ja då va det ju lördag och jag har jobbat som vanligt. Det var massor med folk och köplusten var på hög nivå. Jag är helt slut och döds trött, ljudet på jobbet gör en trött i huvudet. Så nu när jag kom hem va det så skönt att få gå ut i stallet en stund till Napoleon och Bettina. De två är alltid på gott humör och snällare hästar får man leta efter. Napoleon har jag ägt i ett år nu och det är en häst jag aldrig kommer att sälja, han är 13 år och en korsnings ponny. Bettina är en bruksnordsvensk som ägs av Hillevi som också äger gården jag bor på tillfälligt. Hillevi med familj har tagit en resa till Costa Rica och kommer hem om några veckor. Så detta är en semester för mig också som annars bor i stan.
Det är ju inte bara hästar på gården utan även två hundar Svante och Alma och deras kompissar Jesper och Kurt som är katter. Jag ska ta lite kort så fort jag varit i stan och hämtat kameran. Nä nu kurrar det i magen så köket blir nästa plats...
Jag måste förbereda mat till imorgon också för då ska Elin tävla sin häst Celine och jag är deras groom för dagen..Så mer om resultat från årets första dressyr tävling kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: Amelie

Sådär ja. nu har jag hittat hit. så nu får du ta o skriva varje dag så jag har nåt att göra.. haha

Gott o bo på landet när man jobbar bland så mycket folk.

Hälsa alla djuren. =)

2009-03-29 @ 11:30:38
URL: http://ameliesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0