Snö

Vakna imorse å upptäcker att det är vitt ute. *Myyysss* Fast upptäckte senare att vinterdäck är bra om de sitter på bilen å inte ligger i garaget i detta HALA väder. Jag sladda bort till stallet å snurra på vägen en gång å var hälv vägs ner i diket en. Men jag kom fram för att kolla in de nya hästarna som kom igår kväll.. Så jäkla nyfiken så att jag nästan sprack. Ja jag trotsa min största fobi på vintern som är att köra i halt väglag. I vanliga falla hade jag stannat hemma men det var ju hästar som hägra å då kan jag göra typ vad som för att få se..

Det som mötte mig i stallet var ett Connemara sto, hon var vit å jätte mysig. Skulle gärna ha ägt henne själv. Den andra lilla krabaten var en 8 mån hingst som ska vidare till en annan familj som även köpt fler hästar som redan kommit hem. Men jag blev så förtjust i stoet och hoppas att fölet kommer att bli lika fint. Detta kommer i maj månad om allt stämmer.

Var även ute på lite shopping idag det blev loppis å en massa roliga fynd. Sen drog vi vidare in på ge-kås å shoppa det sista julklapparna. Mamma å pappa var med å pappa e ju inte känd för att shoppa. Honom satte vi på en bänk vid utgången så han kunde kolla in folk å sen komentera dem hela vägen hem. Så allt var som vanligt. Jag e så godis sugen men hittar inget gott i skåpen får nog ta ett varv till...

Hejs svejs...   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0