Kallt å snöigt

Det e sällan det e så här kallt länge. Det har hållit i sig ett par dagar nu å det verkar fortsätta. Jag kan inte rida för jag har inga broddhål i mina skor på Nappe så får vänta tills hovis varit här den 29/12 eller hoppas på mildväder så isen försvinner från vägarna.. Det får gärna bli kallt igen men ingen is tack.

Har varit på riktigt pyssel humör idag å fått gjort en del men har så mycket kvar att göra. Mina djur är ju inte så bra på ordning å reda så damsugaren är ett flitigt redskap i detta hemmet. Men man ska inte klaga de är ju mysiga när de kryper ner i soffan under täcket som små värmedynor. Det var riktigt gott i eftermiddags efter jag varit i stallet å sen fått hjälp av pappa att bära in den nya (bättre begagnade) soffan. Det var kallt med en promenad fast jag hade termobyxor å långkallingar på mig men hundarna verkade inte bry sig om kylan. Dock var det riktigt gott att krypa ner under duntäcket i soffan å väntan på att man skulle tina.

På kvällen var det möte på jobbet å det vankades mat. Jag var dock skeptisk för det snöa som f-n å jag gillar ju inte att köra i sånt väder. Men tog mig till Ullared å sen till skogs. Chefen bor i skogen så det var riktigt fint med snöfallet å att det stanna på marken. Det tog inte en lång stund innan våra bil spår dit var borta. Då ville jag inte sitta där mer fast det var ju Fridas bil vi hade dit så det känndes säkert. Fast jag skulle ju ta min skit bil hem å det känns inte lika säkert fast den funkar som den ska..Nä nu e det dax att knoppa, imorgon ska det hämtas torv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0