En onsdag i mars

Jobbar på Schenker igen på heltid. Så nu går det åt rätt håll.
Igår var det fint väder och jag skippa jackan, hur gott som helst.... Var på Stilla Rum för behandling en andra gång för mina höfter å rygg. Det gick som förväntat och det är riktigt skönt när kroppen kommer i balans igen. På hem vägen snöade det lite och jag sa till mamma att det väntades mycket snö och hon svarade att näää det tror jag inte. Nä nä tänkte jag det har ju snöat en del fram och tillbaka så då kanske det inte blir nått. Men nått sa mig att ställa klockan en bra stund innan jag brukar gå upp och tur var väl det..... Kritvitt över allt och 20-25 cm eländig snö hade dalat ner under natten. Gillade läget..., skottade och for till jobbet. Visst har det snöat men i Varberg var det bara några cm. När jag kom hem igen låg där en ny plogvall och ca 10 cm snö till... Fans j-vlar he-vete... bara att börja om igen. Gick in och käka lite bytte om för att åka till stallet men sååå trött att jag inte orka rida. Tur var väl det för det var minsann ingen av dessa däringa grannarna till stallet med traktor som behagat ta ett par tag på den stora gårdsplanen.. Såååå vips satt jag fast på underredet på min lilla skit bil. Leta fram en skyffel och gjorde lite gångar först men det hjälpte föga så leta upp den stora grejen man puttar på och då gick det lite lättare. Så hoppas husets folk kommer in ordentligt och att det inte hunnit snöa igen innan de tagit sig hem. Nu har det blivit en välförtjänt dusch och en stund vid datorn. Nästa anhalt är sängen och imorgon går jag upp idiot tidigt igen då snön faller igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0