Nytt år

Jag har ju jobbat så klart, dagen innan nyårsafton gjorde jag en fuling 15.5 timmars arbetsdag... Lagligt? Nja näää men det skiter inte jag lite i. Det va groggvirkesexpressen som rasslade runt på E20 igen. Dock fick jag ratta Scanian å ja jag va så där nöjd kanske?!!
 
Nyårsafton innehöll den sedvanliga ridturen på morgonen å denna gången gick det i sken å i ösregn. Min goa Frosty gjorde skänkelvikning å båda varven bara han slapp få regnet i ansiktet. Han bralla som en tok å jag flabba som vanligt, borde kanske bli arg å ta tag i honom men när det väl blir lite fart så blir jag full i skratt.
Jag å Gys Frosty nyåret 2012/2013 i +6 grader å regn.
 
Jag och Napoleon nyåret 2009/2010 i -12 grader.
 
På kvällen mös jag å hunden mest i soffan. Gjorde god mat och bara va. Det e inte dumt alls att bra få va lite ibland. Här blåste storm och regna för fullt så det var ett bra år med nästan inga smällare eller raketer. Dock höll det på i 30 min å smälla men det var ju så många andra ljud i huset så hon blev inte skräckslagen. Gött va det med en nyår där jag slipper underhålla henne. Satt å prata med kärleken i norr som jobbade som vanligt. Tur att man vet hur hans dagar ser ut å att han gillar prata i mobil så vi hade varandras sällskap ♥ Saknar honom så jag håller på att bli tokig.
 
Nu idag blev det en tur på Frosty på morgonen med sällskap av Schacken. När vi svängde ner för Bertilsbacke så ropade det i skogen å vips dök Puttan upp med en överlycklig Vincent som flörtade hejvilt med Schacken. Hon va faktiskt glad att se honom så de tassade iväg medans jag å Puttan sällskapade ner för backen. Skvaller å en massa hästprat som vanligt och några världsproblem senare så hade vi kommit ner till Myrekull. Vi vände hemåt och det va en givande förmiddag.
Sen var det ju tidsoptemisten jag, som vanligt inte planerat, utan det blev stress delux när jag väl kom hem. Laga mat, städa och få av mig ridkläderna på 2 timmar. Japp det funka finfint jag har ju super koll i köket iaf.
 
Mormor Maj va på besök från Dalsland och nu sitter jag här å längtar till skogen igen. Samma sak varje gång släkten visar sig här. Det är nog så att jag borde testa och bo där ett tag å se om det är så det ska vara resten av livet kanske.
Nu har lugnet lagt sig och familjen har åkt hem. Ska ta tag i disken och lite plocka i ordning efter godingarna Emelie och Eddie. Sen blir det en tidig kväll för imorgon ska Schenker pyamasen tas på och full rulle i Varberg hela dagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0