Helgen som varit

 
Lördagen började med en lång skrittpromenad med båda hästarna och hundarna. Det va bra väder och lite kyligt. När vi kom hem hade Magnus börjat greja i stallet och vips så va vi alla engagerade så saker vi tänkt göra blev ju gjort. Magnus mådde relativt bra och det är roligt när han fixar å donar i stallet å man kan gå å prata å greja allihopa. Medans jag och Hillevi röjde nere på logen så laga Magnus mat och som alltid blev det supergott. Det serverades lammkorv och potatismos med en jättegod sallad på vitkål till. Jag hade inte ätit lammkorv innan och den var riktigt köttig och god.
På kvällen softade jag och djuren. Var trött som fan igen och alla ork är som bortblåst.
 
Söndagen började på samma sätt som lördagen. Det blev lite travinslag mest för att det regnade eller dimma som drev, blött blev det iaf. Snabbade mig hem och försökte få upp värmen för att åka till ridhuset och titta på Nyårsshowen som ungdomssektionen fixat. Super kul och många skratt blev det. De minsta ryttarna och deras supersöta ponnys i massor med fint färgade utrustningsdetaljer. Mycket rosa, lila och turkost =)
Traffade Ankan och hon medelade att Napoleon hade somnat in. Va nää inte min goaste häst jag någonsin ägt. JA då gick det ju att tänka konkret men sen när jag kom hem så började jag gråta. Jag grät och det har väl inte hänt sen Forevers Star L somnade in då va jag riktigt ynklig i några dagar. Ja de där två hästarna har nog sin plats i mitt hjärta. Fasiken vad vissa djur aldrig kommer att glömmas och andra man haft kommer man knappt ihåg eller jo men inte på samma sätt. Gick igenom min "hästpärm" och där va ju ett 30 tal hästar så några har det ju blivit.
 
 
Napolenon 1996-2013 <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0