Lördagsmys

Det va en soft dag igår, möblera om lite nu när man gör som man själv vill. Sen städade jag undan lite gammal skit så det blir ett besök på tippen. Va i stallet och gick en runda med Emeralda Q.L som Emma heter. Fick reda på lite om henne men inget av värde. Vi gick lilla slingan i skogen och hon har ju sämre kondis än mig. Hon fick stanna ett par ggr. i backarn då hon inte orkade upp. Stackars stora hästen. Får nog lägga upp ett ännu enklare träningsprogram, annars så knäcker jag nog henne. Så platt mark på banvallen är nog mer lämpligt.....

På kvällen va jag ute en liten sväng men det va väl sådär så jag åkte hem igen. Måste ju vända på dygnet ska ju jobba natt. Hade somnat så gott när mobilen ringde. En polare hade pajat sin lastbil och va lite arg. Så den står nu på verkstan och han sussar sött i min säng. Jag tänkte fixa lite frukost men låter honom sova då han var totalt slut och lastbilen bara krånglar. Ibland är det skit med vårat jobb och i synnerhet när man har många mil hem och allt bara jävlas. Nä nu luktar det kaffe så dax att börja dagen på rätt sätt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0