48 galet roliga timmar

Allt börja med ett samtal till en norrman.... Hahaha ja en norrman vid namn Svein. Sen bestämdes det att jag borde provjobba på åkeriet han är anställd av. Jag tyckte idén var lysande. Vi bestämde att jag skulle åka med nästa vecka och vi var överens om tid och plats. Vi sa hejdå och la på....
Men då ringde han upp igen och fråga om jag inte ville testa på en annan runda som kanske skulle passa mig bra? Sagt och gjort så 12 timmar senare sitter jag på väg upp till Göteborg med en man vid namn Bosse och ska ta en lastbil för en tripp till Oslo. Vi lasta i Göteborg och lastbilen plomberades och vi åkte mot Norge.
Det var helt galet när vi kom till lossnings stället i Oslo, de körde som tokar på området och det var bilar och containers överallt. Vi fick backat till och blev lossade och lastade. Sen gled vi hemmåt Sverige igen. Väl hemma på lossnings stället dök Svein upp och kolla hur det gått och det hade ju gått bra. Så då verkade det vara klappat och klart för att jag ska köra lastbil, dolly och trailer till Norge. Kan säga att det var rätt underbart att få ett bra åkeri i ryggen med tanke på mitt nuvarande jobb. Så antagligen på måndag börjar mitt nya liv....

För att spejsa till det lite mer var jag nere i skolan idag, hörde att trailerdragaren var på plats igen. Så jag fråga Christian om det fanns möjlighet att få prova den eftersom en av rundorna i Norge är just trailerkörning. Det var inte svårflörtat alls att få låna den och få sällskap av Christian. Så vi åkte en runda i stan och jag fick testa lite och det var ju sååååå enkelt i jämförelse med mina 25 meter...

Kvällen verkar vara lugn och städad idag. Ingen lakvatten körning som tur är för jag tänker nog svika stinktanken för en fin väl luktande annan volvo... Får väl ta tag i lite vanliga tråkiga bestyr här hemma. Dessutom har jag en lite lätt misshandlad mus som gömmer sig någonstans i mitt hus. Gucci skulle minsann vara lite duktig och ta in den istället för att dumpa den på trappen i vanlig ordning. Denna var dessutom inte död bara lite mörbultad och snabb på tassarna. Så nu är det musfällor lite överallt i huset =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0