Förkyld

Ja jag vaknade i söndags och var bonna förkyld. Nös som en tok och var febrig. Men i min värld funkar det ju inte att vara sjuk. Hästarna ska ju ha sitt så det är ju bara att åka dit. Men jag red inte utan mockade och plocka lite. Var trött som f-n men ville ändå vara ute en stund i det fina vädret så jag pyssla lite i trädgården när jag kom hem. Det slutade med feber igen.
 
Var hos Veronika och red på morgonen idag. Vi ger oss ut på lite äventyr ibland och idag var det dax igen. Jag red ju Salut som vanligt och han hade framskor med små brodd i. Godwill var helt oskodd och när vi ridit en bit inser vi att det var total blank is på sina ställen. Jag har ju gått omkull förr när det varit is så jag var väl så där förtjust i att rida. Men det löste sig bitvis av att jag satt av och gick. Men vi ger ju oss sällan så vi fortsatte. Det blev helt omöjligt att rida på sina ställen och då genade vi upp för en backe... Det var snorhalt kan jag lova, mossa är skithalt att rida på och i uppförsbacke och en skodd häst gör att greppet blev noll... Så stackars Salut snubbla och gick ner på knä men jag höll mig kvar. Salut är en sån go kille att jag litar lite väl mycket på honom. Jag blir sällan rädd för han beter sig som en riktig klippa. Min Frasse därimot kan vara läskig att rida ibland när han får damp anfall och är en riktig studsboll. Han är ju inte så balanserad heller. Imorgon bitti åker jag och Veronika till ridhuset istället, det känns ju lite lugnare. Längtar till den j-vla isen är borta så man kan susa fram på sin häst utan att slå ihjäl sig.

När jag kom hem och hade tagit en dusch så kom febern tillbaka. Jag satte klockan och la mig i soffan. Vakna vid 15.30 och gjorde mig i ordning för att åka till dagis och hämta busfröna. Vi fixa lite mat och sen satt vi och myste i soffan framför barnprogrammen. Sen när Måns kom hem fick han hjälpa mig med bilen, min handbroms hade pajat. Den är bra att ha när man har en nerförsbacke att parkera bilen i. Vill ju inte att bilen ska rulla ner och paja garage porten i onödan =)

Tog lite kort i veckan på pollarna. Solen höll på att gå ner, det blev ett fint ljus även om min mobil kamera suger så duger den ändå.


Sammie

Mary Lou

Frasse

Nä dax för bingen och sova igen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0