Hund på rymmen

Sitter och väntar på Gicca vi ska ta en promenad med hundarna.
Jag har jobbat hela helgen och har varit så seg och oinspirerad på allt vad som har med skor att göra. Det är verkligen dax att sätta sig att plugga. Jag har nog aldrig varit så motiverad som jag är nu. Har ju redan börjat med teorin då jag låna Marcus böcker.
Fick ett rätt otrevligt samtal igår från mamma om att min hund var på rymmen. Jag åkte ner till stan vid 19.45 för att leta efter henne. Hon hade varit försvunnen sen 19. Då var det en bil som stod och brann nere vid Kroka Bikers lokal. När däcken exploderade så blev Schack så rädd att hon drog, skott räddare hund får man leta efter. Så jag gick runt halva Smedjeholmen och hitta ingen hund. Sen låna jag grannens cykel och cykla till Skogstorp och runt på småvägar. Men det var ju bäcksvart så man såg ju inget direkt.
Ringde polis, vetrinär och alla andra som kunde hjälpa mig. Tror jag aldrig har kört så laglydigt på de vägarna jag åkte på igår men hitta ingen hund. Jag satt och kolla på tv en stund men kunde inte slappna av så tog bilen en sista sväng och när jag svängde in på gården vid 23.30 satt hon på trappan.... Hon var inte trött eller skadad som tur var. Så vi åkte hem och hon har sovit sen dess.. Nu är det snart kväll igen och jag ska strax ta med henne ut på en promenad. Busiga lilla Schacken....


Kommentarer
Postat av: Frida

Schacken då!!!!

2011-03-01 @ 08:02:12
URL: http://hennesvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0