Körning

Ja nu är jag på banan igen med Frasse. Igår körde jag och Linda en sväng på banvallen och hade nog Skälstorps piggaste travare. Ja han takta, veva med frambenen, stegrade och kasta sig framåt utan att ta töm en enda gång. Han är bra på att samla sig men i bland vill man bara att han ska länga sig istället så han tar mark när han är piggelin. Han är så go min häst när han är i vagn, positivare energier får man leta efter. Royal fick stå i går med då han gick som en stapplig pensionär i hagen. 

Dessutom igår hann jag med en massa roliga saker här hemma. Det är så skönt att veta att man har jobb igen så man kan slappna av när man är ledig. När man jobba på det andra stället så va man ju mer på jobbet än hemma och varje gång det ringde så hoppades man bara att det inte var från jobbet. Så man kunde ha några dagar ledigt ibland. 
Igår passade jag på att rensa stuprör jag som är skit rädd för höjder tog fram stegen och bestämde mig för att gilla läget och bara fixa. Det gick bra så jag blev lite mer modig och passa på att byta lampor i utebelysningen när jag väl vågade använda stegen. Jag föll ju inte ner så det kanske inte var så farligt ändå.... Trädgårdsmöbler och grill åkte in på logen och nu är jag förberedd på vinter.

Imorse var det kallt men det är ju så fint med frost på gräset. Jag och Angelica var i stallet vid 10.30, vi mockade, satte foder och gjorde stallet färdigt. Sen hämta vi in Frasse, selade och satte för honom i maraton vagnen. Vi körde slingorna i skogen och Frasse gick kanoners idag. Inte så pigg som igår och han lyssnade på mig helt suveränt.
Sen tog vi ut Royal, selade honom och tömkörde honom på banvallen. Jag tog ett par linor och fäste i öglorna för att se hur han reagerade medans Angelica tog tömmen. Draglinorna påverkade honom inte och han är ju körd jätte mycket men det är ju bra att kolla läget en extra gång ifall han har blivit skrämd. Han har ju varit väldigt stel och nervös men idag skrittade han på med litet övertramp så nu har han nog fattat att hans dagar som räcer häst är över. Nu fattas bara lite bättre hov tillväxt så ett par dojor kommer på, sen ska han i vagn och börja bygga rätt muskler i ryggen innan han börjar ridas. Så nu kan man se frammåt då båda hästarna verkar fungera i hanteringen igen. Ser fram imot att Royal börjar bygga muskler och att han oxå blir en toppen körhäst.


Royal och Frasse mina små godingar ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0