ARG!!!!!!

Ja nu är jag innerligt förbannad och inte utan orsak heller. Har inte ens kunnat blogga om det för så arg har jag varit!!
I fredags morse var jag i stallet och fixade, sen var det jobb hela dagen som det varit ett tag. Men lördag morgon kom ett samtal som gjorde mig ARG ja ARG!!! Någon jävla idiot hade varit i sadelkammaren och snott alla våra träns. Till vilken jävla nytta då de är ju inte värdefulla för någon annan än mig och Linda. Det hade varit lättare att åka till Ge-Kås och får finare grejer än vad jag hade. De tog Forevers gamla grejer, de är 16 år sen jag köpte honom och grejerna så då kan ni förstå hur slitnade var. Varför tog de inte selar och sadlarna de hade ju varit lättare att kränga om man var ute efter pengar. Som tur är så var inte min dyra sadel där så lite tur var det allt. Jag tror ju att det e en jävla korkad skit unge som inte har vett att köpa egna saker eller en äcklig knarkare som e så pundad att han inte fattar bättre. Men sånt här är så meningslöst det ställer bara till en massa bekymmer. Nu så får jag köpa nya bett för Frasses munproblem, jag köpte ju de jag hade för nån månad sen... Suck...

Sen har det mest varit jobb på Scorett och det verkar hålla i sig. Det e ju roligt att jobba men jag har ont i knäna så jag kan bli tokig på att inga skor hjälper. 

Igår kväll efter jobbet så slet sig grannens häst. Den skenade en bra bit på banvallen innan vi lyckdes fånga den. När den var fångad så hade den skadat sig ordentligt. Det pumpa ut en stråle blod ut från bakbenet. Jag gjorde ett tryck förband så det stoppade. Sen var det ett litet problem kvar att få med honom till Slöinge, han vägrar åka släp så efter ett jag blivit sparkad och lite allmänt mörbultad så ringde vi efter bonnavetrinären. Hon kom och gav honom lugnande men efter ett total damp anfall och att jag höll på att bryta nacken av hästen så bestämde vi att behandla den hemma. Vetrinären klippte upp det jag lindat och det var ingen fara längre så vet. gjorde rent och la på nytt förband. Som tur var så slapp hästen att bli sydd och alla är nöjda och glada. Jag är lite stel och öm i kroppen men det var det värt. Vi kämpade från 18.30 till 22.00 dessutom hade jag ingen jacka med mig så jag kommer nog bli sjuk... Det var riktigt kallt att stå i stallet i en tunn tröja när vet. greja.

Har även hunnit med att titta på en jätte fin ponny och ett besök på IKEA så just nu händer det mer än vad jag orkar skriva om........


Kommentarer
Postat av: Frida

Tråkigt att inte få ha grejjerna ifred... ´Tyvärr är inte siste idioten född... Hoppas allt löser sig.. Kram kram

2010-10-13 @ 15:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0