Snöig söndag

Jag tog mig till jobbet idag oxå. Det har varit lite lätt problematiskt i några dagar nu. Så mycket snö som det kommit har jag inte sett på år och dar. Jag minns senast jag var insnöad ordentligt det var nog -95 och jag var på plönninge. Men efter nån dag var det ju borta så man kunde ta sig ut igen. Så någon snö har det väl inte varit så man kan säga att det varit mycket. Man ska ju egentligen inte gnälla för det är jätte fint och framförallt ljust långt fram på kvällen. Vi kan rida efter jobbet och är det då månsken så är det helt underbart vackert.

Sitter på jobbet just nu och här är inte allt för många som vill shoppa. Igår lördag trodde jag inte folk var kloka. Det kom busslaster med folk och när det är så mycket snö som nu fattar jag inte varför folk tvunget ska handla. Det kunde ju vänta nån vecka så man inte fastnar eller blir på körda i detta vinteväder, men folk e fasiken inte friska i skallen när man åker från Stockholm till Ullared i snöoväder. Men jag hade ju att göra stundtals i går så pengarna ska ju komma in på något sätt. Nä nu ska jag fortsätta plocka och greja. Snart kommer Frida och då blir här fart och fläkt....;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0