Hästar..

Just nu känns det som att allt kretsar runt de tre musketörerna i stallet. Nappe, Bästis och Nisse. Det börjar dra ihop sig till vår i luften och fällningen har redan börjat. I fredags så var jag, Hillevi och Lovisa ute på en kvälls tur. Det gick undan stundtals så till och med jag fick hålla mig i på min annars så saktfärdiga kuse. Men i djupsnö och räser gallop så hade han fler växlar än vanligt och det var så roligt. Jag jobba som vanligt i lördags och Lovisa var och tog ut Nappe på en tur i skogen och det hade gått bra. På kvällen när jag väl tagit mig hem från jobbet lite trött och helt slut i skallen så får jag ett samtal på mobilen. Hästarna är på rymmen men en var fångad och insatt i stallet men de två andra var fortfarande lösa. Slängde mig i bilen och det gick fort upp till stallet kan jag lova då ringde det igen, hästarna var i säkerhet hos grannen så det var bara att gå bort och hämta Nisse och Bästis. Ja dessa busfrön de brukar aldrig hitta på saker men nått måste skrämt dem. Idag är det söndag och jag ska åka på säkerhetskurs i Varberg igen, denna gången är det en tävlig vi skall utvärdera och gå igenom säkerhetstänket. Jag får nog ta på mig en del kläder känns det som. Det är dessutom en massa kusar att titta på så dagen kan bli sååå lång och kall men säkert så kommer vi ha jätte roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0