Sjuk =(

Vaknade idag med förkylning och ont i halsen... Suck.. Nu sitter jag med en stor kopp te och försöker kurera mig.

Nu får jag nog ta och uppdatera er lite på mitt lite tokiga liv. Igår var det toppen fint väder så Linda, hennes 2 systrar och jag bestämde oss för en slädtur igen. Sagt och gjort så spändes Sammie för. Alla hoppa ombord på kälken och när vi skulle in på banvallen stod där en parkerad bil. Så vi skulle ta oss förbi och då brast skacklen och som tur var så stod jag framför hästen för att leda honom förbi bilen. Allt hände så sakta men tur i oturen att det var där och inte flera km hemmifrån. Så det vara bara att lossa hästen och leda honom hem. Jag och Lindas systrar drog hem kälken och så var det turen över.

Men vi var ju tvugna att motionera Sammie ändå så då togs Frasse in från hagen. Linda tog av den andra framskon på honom så han var barfota fram. Sen så gängade jag upp hålen i bakskorna och i med brodd. Allt var lungt så långt. Min häst är ju bara 5år och lite busig att rida, nu har han haft 7 veckors vila oxå så detta var premiär turen. Men jag satt upp och vi skritta mot skogen, vägen var fin och plogad. Men efter en stund svängde vi in på en av slingorna och där var det snö. Frasse bara ökade takten och pulsade i snön. Så fint där var ingen mer än skogens djur hade gått där så på vissa ställen var det djupsnö. Sen på hem vägen när vi kommit tillbaka på den plogade vägen hade jag världens piggelin till häst. Minsta komando på trav och han var på direkt. Men så underbar han är och snällare häst får man nog leta efter. Frasse ♥

I går kväll var jag i Harplinge och vi spela Wii. Det var så kul även om jag förlora på allt vi spela..... Jag är ju ingen dålig förlorare men hade nog horn i pannan igår när jag blev utmanad på diverse sporter. Fäktning var kul och friesbee var jag såååååå dålig på men det var många glada skratt och goa pikar. Ska minsann skaffa mig ett eget spel så ska en viss person åka på lite storstryk sen =)

Solen skiner även idag och termometern visar -12 så det blir en fin dag för en tur på Frasse. Även om jag har ont i halsen, feber och snorar så får jag minsann ge mig i kast med lite motion.....

Tjing tjing =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0