Minus grader..

Jag som är en riktig vinter hatare har fått tänka om lite idag. Visst är det kallt som synden men så fint det är i Skälstorp. Var lite sen hem från jobbet och hästarna trampad otåligt i väntan på att jag skulle bli klar i stallet. När jag tog in dem och så hade de en massa frost på mulen och det var så sött. Det är stjärnklart och det knarrar under skorna när man går och helt plötsligt är det riktigt mysigt här ute på landet. Jag minns hur det var när jag bodde i Grinnared och det var vinter, största utmaningen var alltid att ta sig upp för berget och hem till gården. Nä nu är det dax att gå ut i pannrummet och kasta in några bitar ved. Är ledig imorgon från jobbet så då ska jag bara mysa här på gården och kanske ta en tur med någon av hästarna.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0