Tåfflisen......

Ja jag var lite ledig idag men som alla andra lediga dagar så händer det alltid något som inte var planerat.. Fixa och dona här hemma på förmiddagen sen var jag tvungen att skotta snö, blöt jävla snö. Orkade inte ringa Sven min räddare i nöden på vintern. Gav mig fan på att skotta hela gården för hand så kanske nått kilo försvann. Men det var mest ilska som kom fram. Så nu kommer jag att vara så lugn å snäll ett tag..Heheheh kanske inte men man kan ju alltid hoppas.
Åkte till stallet och mockade och greja lite men det gick inte att ta ut Frasse för han fick styltor bara av att gå i hagen och jag vill ju inte ha en skadad häst. Det har räckt med att tokfisen Sammie har stått på box. Han var lagom pigg och brallade friskt när jag lunch fodrade i hagen.
Hämtade på dagis och vi hade lite myseftermiddag. Vi kollade på film, kogänget och jag skrattade nog mest då barnen redan sett den 20 ggr. Jag hinner ju oftast inte kolla på barnens filmer när jag är ensammen eller hinner å hinner jag brukar somna av dem =)
Sen fick jag ett medelande som inte var av det roliga slaget... Tåfflan har gått bort. Tåfflan är en liten tax på min väns kennel. Denna lilla byracka har jag haft så många duster med men hon har en stor plats i mitt hjärta. Vi har varit på utställningar ihop och hon är en riktig killmagnet.. Min vän och jag brukar skoja om detta att man kan ta med Tåfflan överallt och killar kommer alltid fram för hunden är så söt. Fast jag och Tåfflisen har nog mest bakfulla minnen från soffan ihop. En period när vi var ute med Pontiacen lite för ofta så man blev trött i mössan dagen efter så var Tåfflan en bra värmedyna. Tyvärr är det ju så med djur att man sällan får behålla dem så länge som man vill. Det kommer att bli lugnt på Långsjönskennel nu när ögontjänaren är borta. Men Dojjan är ju kvar och odågan Stål Rufus, så glädjen att gå in i hundhuset kommer att vara kvar även om Tåfflisen har lämnat in. 


Tåfflan ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0