Allt bara flyger förbi

Det var fredag å sen blev det plötsligt måndag.. Varje helg likadant fast det e tur att mitt jobb e skojigt. Det som börjar bli trist är de mörka tråkiga kvällarna fast Nappe klagar inte över att få vila varje helg. Jag har varit i ridhuset med Nappe å Puttan med Junessa, vi skulle byta häst ett tag å jag skulle prova hennes nya sadel. Junessa är ju lite rundare i formen så sadlen gled när jag skulle hoppa upp. Vad gör jag då jo klamrar mig fast å hoppas på det bästa men det sluta med att jag låg som en skalbagge på rygg, va det väntat eller...JA! Sånt händer bara mig när man ska vara lite smidig mot hästen. Fast jag hoppa upp igen å då gick det bättre. Puttan har haft lite problem med skänkelvikningarna men jag gjorde ganska många så nu sitter det förhoppningsvis. Nappe var riktigt duktig nu är han snart klar för LA så nästa år startar vi säsongen med några LB:1 så får vi se om det finns några roliga LA program. Jag hoppas på att hästen håller för ännu en säsong men ska ändå se mig om efter en ny som e lite yngre å större.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0